transparenttransparent

woodLAB



MOVING IDEAS VAN BLUM OP INTERZUM


Klapdeursysteem wordt kleiner

Met de AVENTOS HK top brengt Blum een kleinere variant van het beproefde klapdeursysteem op de markt. Met zijn kleine inbouwgrootte en een hedendaags design van de afdekkap, integreert het beslagelement perfect in elke corpus. Het symmetrische systeem is eenvoudig aan beide zijden in de kast te monteren en dankzij de geïntegreerde, traploze openingshoekbegrenzer kan je exact bepalen hoe ver het front ..


BLUM POCKETDOOR & SPACE STEP


De stap naar nog meer opbergruimte

De invloed van de verstedelijking is nu al duidelijk voelbaar in onze woningen. Woonruimtes worden kleiner en dat zullen we in de toekomst meer en meer merken. Efficiënt omgaan met de beschikbaar (opberg)ruimte wordt één van de grote uitdagingen in de meubelbouw en daar weet Blum goed op in te spelen.

Op Interzum stelde Blum de SPACE STEP voor. Deze lade..


DECOSPAN SCOORT METEEN OP INTERZUM EN WINT TWEE AWARDS!


Keulen, 21/05/2019. Interzum is steeds 's werelds toonaangevende vakbeurs voor toeleveraniers naar de meubelindustrie en interieurontwerp. Op de grootste vakbeurs ter wereld in die branche zetten de exposanten nieuwe normen en bieden zij bezoekers uit de industrie en handel een overzicht van de meest baanbrekende innovaties in de sector. Decospan heeft dit volgens de jury uitmuntend gedaan en werd bekroond met twee prijzen: zowel het nieuwe Querkus Vintage I..


interzum AWARD 2019: DUBBELE WINST VOOR HETTICH


De prijswinnaars zijn ComfortSpin en ViZard by ambigence

Hettich won gisteravond maar liefst twee onderscheidingen voor productinnovaties. Het nieuwe klepbeslag ViZard by ambigence kreeg zelfs de onderscheiding 'Best of the Best'.

De uitreiking van de interzum awards 2019 vond plaats op 20 mei tijdens de legendarische interzum beursparty in het theater 'am Tanzbrunnen'. De jury van de in..


BLUM STELT NIEUWE INNOVATIES VOOR OP INTERZUM 2017


Interzum is dé plaats om de nieuwigheden uit de meubelindustrie te ontdekken. Ook beslagfabrikant Blum stelde er de nieuwste innovaties op het gebied van klapdeuren, scharnieren en ladesystemen voor aan het grote publiek. Deze nieuwigheden zullen pas volgend jaar beschikbaar zijn maar Blum licht op Interzum graag al een tipje van de sluier op.

Bewegingstechnologieën vereenvoudigd
Onder het centrale thema ‘Vier voor meer’ to..

Ligna


ALLEEN EN NOG HYPER PRODUCTIEF


Op de Ligna 2019 zien we dat veel gereedschappen zijn ontworpen om dode tijd te elimineren, de beweging van onderdelen te vergemakkelijken, repetitieve taken te elimineren zodat een schrijnwerker een dirigent wordt, wat leidt tot de robots en machines.

Stel je voor dat terwijl de CNC-machine met nesttafel al het werk doet van boren, frezen en snijden, de schrijnwerker andere taken kan uitvoeren, zoals het lijmen van de afkantbanden , of het same..


DE BIESSE DIGITALE FABRIEK OP LIGNA 2019: EEN WINNENDE ALLIANTIE TUSSEN MENS EN ROBOT


Pesaro, 15 mei 2019 - Bij LIGNA presenteert Biesse de toekomst van Industry 4.0: 6000 vierkante meter, waar automatisering en interconnectie een nog effectievere stimulans worden en het Automaction-concept tot leven brengen - de constante innovatieve geest van Biesse.

Ligna, een tweejaarlijks evenement, wordt gehouden in Hannover van 27 tot 31 mei 2019. Het is de toonaangevende vakbeurs als het gaat om machines, voorzieningen en..


EEN NIEUW HEFINRICHTING IS TOEGETREDEN TOT DE EUROTECH-PRODUCTPORTFOLIO


Het eT -Hover- univac- assortiment vacuümheftoestellen breidt zich uit: het omvat nu ook de nieuwe eT -Hover- univac-lijn . Het nieuw ontwikkelde hefinrichting is een compactere, lichtgewicht versie van de eT -Hover- univac . Net als zijn voorganger is het speciaal ontworpen voor het bouwen van gebieden.

De eT -Hover- univac is ontworpen als een hulpstuk voor kraan- en hefwerktuigen. Het is geschikt voor het heffen en verplaatsen van grote ladin..


WEINIG GROEP OP HET SALON LIGNA 2017 : DIGITALE PRODUCTIE TEN DIENSTE VAN DE KLANT


In 2017 begint het LIGNA salon met een nieuw oppervlakteconcept. Daarom zal de Weinig groep zijn complete gamma voor de bewerking van massief hout en afgeleide materialen voor de eerste keer voorstellen in gebouw 27. Onder het motto « THINK WEINIG » worden de klanten verwacht op een stand van 4000 m², voor een uniek aanbod voor ambachten en industrie. In de sector van het bewerken van massief hout, omvat het programma de segmenten schaven en vormgeven, debiet en optimali..


LIGNA PREVIEW


De grote lijnen zijn opgezet om van de editie 2017 van LIGNA een onmisbaar evenement te maken voor de sector van de houtindustrie, met alle veranderingen door elkaar.

Zoals dr. Andreas GRUCHOW, lid van het voorzittend comité van de Deutsche Messe AG, het al terecht zei tijdens de persconferentie op 14 februari, is de conjunctuur heel gunstig ondanks de daling van export naar Rusland, als gevolg van de sancties die de Europese overheden hebben o..

ARCHITECT VITTORIO SIMONI EN
ARCHITECT VITTORIO SIMONI EN "TOUCHED BY COLOURS" VAN ABET LAMINATI  

tot de essentie herleid
Voor Vittorio Simoni is het inbrengen van architectuur in een lege ruimte de essentie van interieurarchitectuur bedrijven. Hij vertrekt steeds vanuit de gegeven situatie om het creatieve proces op te starten en oplossingen te bedenken. Het is een tweede natuur geworden om de gegeven situatie intuïtief in te schatten en daaruit ideeën te laten ontkiemen. Een goed interieurontwerp moet een uitgebalanceerd evenwicht nastreven tussen esthetiek, praktische werkzaamheid en optisch effect. ‘Situatie-architectuur’ zoals Vittorio Simoni het zelf noemt bleek ook de aangewezen benadering van de ruimte die hij voorgeschoteld kreeg op de negende verdieping van het Antwerpse Museum Aan de Stroom, beter gekend als het MAS. “Zoals we internationaal wel meer te zien krijgen, wou ook Antwerpen een culinaire bekroning aan zijn nieuwste museum toevoegen” leidt Vittorio Simoni het project in. “De hoogste verdieping staat eigenlijk helemaal los van het museum. Er was een grote ruimte met een centraal blok waarin de toegang, de liften en het sanitair verzameld zaten. Het was de bedoeling om de verdieping op te splitsen in twee zaken, het sterrenrestaurant ‘t Zilte van Viki Geunes en een veelzijdig inzetbare feestzaal, die de keuken van het restaurant zou delen”. Vittorio Simoni liet de gegeven situatie op zich inwerken en ontwikkelde vervolgens een gedetailleerd draaiboek voor de interieurinrichting. “Het is alsof je een film gaat maken: elke scène is vooraf precies gedefinieerd om ze te kunnen opnemen en finaal monteren” licht de architect zijn werkwijze toe.

Architectuur in de ruimte
Neutelings Riedijk Architecten (Rotterdam, NL) die het ontwerp voor het MAS toegewezen kregen, opteerden in tegenstelling tot wat men zou verwachten niet voor panoramische ruiten op de hoogste verdieping, maar tekenden een aaneenschakeling van verticale vensters en muursecties met een ritmiek van 90 cm. Boven de ramen loopt een houten band. De totale hoogte van de ruimte op de hoogste verdieping van het MAS meet 6 m. Dat inspireerde Vittorio Simoni voor het ontwerp van een gemodelleerd volume, dat de ritmiek van de vensters volgt. In deze compositie van volumes, die zowel de esthetiek als de circulatie en werking in de ruimte dienen, zit een toog met aan het oog onttrokken ‘service-meubel’ geïntegreerd. Het voor het publiek zichtbare deel van deze maatmeubelen is afgewerkt met Print HPL kleur 868 uit de collectie “Touched by Colours” van Abet Laminati. De Print HPL kleur 868 “Grigio Medio” werd toegepast in een combinatie van ‘Longline’ en ‘Microline’ oppervlaktestructuren. De keuze voor Print HPL platen van Abet Laminati wordt zowel door de esthetiek als het onderhoudsvriendelijke karakter geargumenteerd. In de ruimte en aanleunend tegen het centraal blok, is er een lichtjes verhoogde ‘lounge’ uitgewerkt, om maximale zichtbaarheid naar buiten te verzekeren. De lijnen van de volumes tegen de vensters en de constructies in de ruimte sluiten exact op elkaar aan. De keuken is strategisch goed opgesteld om zowel het restaurant als de feestzaal te bedienen. Aan de kant van de zaal is er een loopband geïnstalleerd om efficiënt grote hoeveelheden schotels af te werken. Naar het restaurant toe is gekozen voor een zeer open architectuur. Dat geeft chef Viki Geunes een goed overzicht over de gang van zaken in zijn restaurant. Een bikvanger in de ruimte is de transparante wijnklimaatkast met drie temperatuurzones.

Lichtjes boven de Schelde
Vittorio Simoni bedacht ook het volledige lichtconcept voor de bovenste verdieping van het MAS. “Gezien de hoogte van de feestzaal, vormden elegante luchters het haast vanzelfsprekende antwoord, maar de al voorziene lichtpunten dwongen tot meer creativiteit en lieten een eigen ontwerp ontkiemen” licht hij toe. Vittorio Simoni vond een doorzichtige, golvende plexiplaat waarin glinsters verwerkt zitten. Aan het plafond waren de nodige aansluitpunten voor spotrails al voorzien. Door nu de plexiplaten op te hangen aan het plafond en ze te bestralen met de spots, veranderen ze in fonkelende luchters. De verlichting in het restaurant mocht ook geen afbreuk doen aan het fascinerende lichtspel dat zich ’s avonds buiten ontplooit. Daarom moest de interieurverlichting dimmen naarmate het buiten donkerder wordt en het lichtdecor daar de aandacht trekt. Vittorio Simoni liet een lichtsturing ontwikkelen met verschillende programma’s in functie tot het verloop van de avond, die zowel de intensiteit als de kleur beïnvloedt. De globale verlichting van de ruimte is met LED’s uitgewerkt.

Kunst beneden en boven
Voor het MAS is een kunstwerk van Luc Tuymans geïntegreerd in de tegels van het plein. Het betreft een 1600m² grote mozaïek in natuursteen, met als titel ‘Dead Skull’. Het is enkel vanaf de hoogste verdieping in zijn volledigheid te bewonderen. Dat inspireerde Vittorio Simoni om ook in het restaurant wat met kunst te doen, doch met als strikte voorwaarde dat het meerwaarde moest bieden aan het geheel. Koen Van den Broek werd als kunstenaar betrokken om een muurschildering uit te werken. Hij stelde een collage voor met elementen uit zijn vorige werken. Dit idee werd meteen overgenomen als huisstijl voor het restaurant. De kleurrijke elementen die op de wanden voorkomen, herhalen zich o.a. op de randen van de borden, de menukaarten, enz. Het gebruikelijke tafellaken is vervangen door een groot onderbord met herhaling van de kunstzinnige elementen.

Niets aan het toeval overlaten Vittorio Simoni heeft bij de inrichting geen enkel detail over het hoofd gezien. Alle meubilair is op maat gemaakt. De tafels moesten klasse uitstralen en kregen een tafelblad in wortelfineer. Het restaurant beschikt over een balkon, dat bij mooi weer kan dienst doen als aperitiefruimte. Voor de inrichting bedacht Vittorio Simoni drie organische vormen, die als zitbank kunnen fungeren. De door Vittorio Simoni ontwikkelde architecturale invulling van de ruimte resulteert in een zeer werelds beeld – dit interieur zou net zo perfect ogen in New York, Londen, Sydney… – en distantieert zich daarmee van de trendy interieurs met beperkte levensvatbaarheid. Dit is een volwassen interieur, dat verregaand immuun is tegen veroudering.

 [6/10/2011]

  Alle persberichten van deze firma


WOOD-IT.BE  

WOOD-IT.BE BVBA G. KEYENLAAN 22 1160 BRUSSEL - Sitemap - Disclaimer - Contact: info@wood-it.be